سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره آسانسور هیدرولیک

 

در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزایا و محدودیت های آسانسور هیدرولیک آشنا کنیم تا در پایان متوجه شوید که آسانسور هیدرولیک چیست . در حدود سال1890 نسل اول آسانسورهای هیدرولیک آبی بودند     و یعنی به جای روغن که امروزه شاهدش هستیم از بخار آب در این سیستم استفاده می شد و بعدها آقای گریوز اوتیس آسانسورهای طنابی(سیم بکسلی) را به جهان معرفی کردند. در سال 1954 یک شرکت آلمانی اولین نسل آسانسور هیدرولیکی روغنی را ارائه کرد و از مزایای این سیستم می توان به طول عمر مفید قطعات،کنترل و حرکت مکانیکی و عدم زنگ زدگی قطعات به دلیل عدم استفاده از آب و بخار اشاره کرد.

آسانسور هیدرولیک

 

در سال 1970 کارخانه های ایتالیایی شروع به تولید جک و پاور یونیت کردند و اکنون 13 کارخانه تولید قطعات آسانسور هیدرولیک در ایتالیا وجود دارد. آسانسور های قدیمی هیدرولیک،سیستم یک به هشت داشتند و این یعنی با باز شدن یک متری جک، هشت متر جابه جایی بدست می آمده است، حرکت جک روی زمین و بصورت افقی بوده و با باز و بسته شدن افقی و بوسیله چرخاندن فلکه ها با تبدیل انرژی در سمت دیگر حرکت عمودی ایجاد می کرده است.

آسانسور هیدرولیک

مزایای آسانسور هیدرولیک

مهم ترین نکته ای که در آسانسور هیدرولیک چیست باید بدانید این است که در این نوع آسانسور نیازی به چاه آسانسور نمی باشد و می توان این آسانسور را در نمای ساختمان به صورت پانارومیک یا شیشه ای نصب کرد.

  • خرابی کمتر و حرکت نرم و بی صدای آسانسور هیدرولیکی نسبت به آسانسور کششی.
  • علت بی صدا بودن انواع آسانسور هیدرولیکی به این علت است که موتور فقط در حالت رفت کابین به سمت بالا روشن است و کار می کند و در هنگام پایین آمدن کابین موتور کاملا خاموش است.
  • حذف موتورخانه در بالای ساختمان و کاهش هزینه ساخت این اتاق و فشاری که بر سازه ساختمان است کمتر می شود
  • در آسانسور هیدرولیک 40 درصد مصرف آهن کشی کمتری نسبت به آسانسور کششی داریم و این یعنی هزینه کمتر برای کارفرما در یک پروژه بزرگ.
  • امکان افزایش یک طبقه به آسانسور (پشت بام) مناسب برای ساختمان هایی که روف گاردن
  • یا هر نوع پشت بامی که از آن استفاده می شود.
  • کاهش هزینه ساخت چاهک آسانسور
  • افزایش ظرفیت کابین تا 15درصد نسبت به آسانسور کششی
  • ایمنی بالا و طول عمر مفید بیشتر در محیط مرطوب

ایمنی در زمان وقوع زلزله

به دلیل اینکه در انواع آسانسور هیدرولیکی هیچ گونه وزنه و سیم بکسلی به کار نرفته است و زمان وقوع زلزله و تکان های شدید، احتمال سقوط کابین و یا افتادن وزنه ها روی کابین به هیچ عنوان وجود ندارد؛ بنابراین شما با انتخاب آسانسور هیدرولیک به جای آسانسور کششی (موتورخانه ای) سلامت جان ساکنین را در هنگام وقوع زلزله در آسانسور های هیدرولیکی تضمین کرده اید.

آسانسور هیدرولیک